top of page

Strategisch ondernemen ! 

Strategisch ondernemen is niet hetzelfde als hard werken. Strategisch ondernemen is iets zien, iets doen, iets maken, iets ontwikkelen … wat er nog niet is of wat beter is dan wat er is.  Is een visie hebben en daarnaartoe werken. De uitvoering is dan de tactiek. En voortdurend monitoren en bijsturen want de maatschappij,  de markt, klant- of consumentengedrag verandert  continu. 

 

Veel zelfstandigen, bedrijfsleiders zijn teveel "harde werker" en veel te weinig “strategische ondernemer”. Er wordt  veel te weinig tijd gemaakt voor het bepalen van een strategie op korte, middellange en lange termijn en er is geen of weinig zicht op micro- & marcro economische elementen en parameters. 

​

Strategisch ondernemen is veel meer dan je product of je stiel kennen, zorgen dat je winkel, kantoren, magazijn, productie of showroom “spic & span” zijn en veel uren kloppen.

Een KMO, onderneming, bedrijf, een zaak ... moet stevige fundamenten, een performante, flexibele & weerbare  structuur & organisatie hebben en ... moet vooral ook sterke producten of diensten hebben. 

 

Hoe  steviger de marktpositie, hoe groter het fundament, hoe meer kans dat een bedrijf relevant blijft in de toekomst. 

Marketing & strategisch “marketing thinking”

Strategisch en tactisch “marketing denken”is meer dan ooit de “motor” van elk bedrijf om dagdagelijks op 1001 vragen antwoorden en oplossingen te vinden.

Het “marketingdenken” focust zich op productstrategie, prijsstrategie, distributiestrategie, salesstrategie, marcomstrategie  …  en pas in een 2de fase op de uitvoering. 

​

Strategiek is inzetbaar als vaste strateeg binnen uw bedrijf met focus op marketing (inclusief marcom), sales & accountmanagement,  innovatie en business development. 

Hiervoor werken we samen met de zaakvoerder, CEO; bedrijfsleider ...  en geven we mee richting aan de personen -als die er zijn-  die in het bedrijf reeds uitvoerend op marcom, communicatie, product, sales &  account-management actief zijn. 

​

MarketingLAB Strategiek

Multinationals hebben afdelingen met diverse specialisten en werken ook samen met diverse externe experten, consultants  & bureaus.

Ieder bedrijf, iedere onderneming heeft op vandaag ook die expertise en ervaring nodig.

Alleen …. een KMO heeft noch het budget, noch de structuur om die vele specialisten in dienst te nemen en om permanent een beroep te doen op experten & consultants.

Zoals een bedrijf zich laat bijstaan door een advocaat of law office voor alle juridische zaken, door een boekhouder of accountant voor boekhouding & fiscaliteit, door een sociaal secretariaat voor sociale wetgeving, loonberekening & HR, staat Strategiek een bedrijf, een ondernemer bij op het vlak van strategisch marketing management en business development.

Omzetgroei mét marge die resulteert in winst.

Toegevoegde waarde.

Efficiënt, strategisch & tactisch denken en werken.

Innovatie, innovatie en ... innovatie.

Scannen, monitoren, analyseren en ... bijsturen. 

Focus.

Continuïteit.

Duurzaam, future proof en mensgericht ondernemen.

 

 

Waarom samenwerken ? 

Boekhouder.
Sociaal secretariaat.
Advocaat.
en ook ...
Strategiek

Wat vinden wij voor ieder
- dus ook voor uw bedrijf -belangrijk ?

Betaalbaar voor iedereen ! 

Voor onze diensten betaalt u minder dan 1 ervaren specialist op uw pay rol ! En je krijgt niet de expertise, know how en ervaring van 1 specialist voor die prijs maar van meerdere specialisten. 

bottom of page