top of page

Strategisch ondernemen ! 

Strategisch ondernemen is niet hetzelfde als hard werken. Strategisch ondernemen is iets zien, iets doen, iets maken, iets ontwikkelen … wat er nog niet is of wat beter is dan wat er is.  Is een visie hebben en daarnaartoe werken. De uitvoering is dan de tactiek. En voortdurend monitoren en bijsturen. We leven nu éénmaal in een wereld ldie continu continu verandert en waarbij continu nieuwe en andere eisen worden gesteld. 

 

Veel zelfstandigen, bedrijfsleiders zijn teveel "harde werker" en veel te weinig “strategische ondernemer”. Waarom ? Omdat ze iedere dag hetzelfde (blijven) doen … . En geen of veel te weinig tijd maken voor het bepalen van een strategie op korte, middellange en lange termijn.  Ze werken hard en veel maar (te) “geïsoleerd”.

Strategisch ondernemen is veel meer dan je product of je stiel kennen, zorgen dat je winkel, kantoren, magazijn, productie of showroom “spic & span” is en veel uren kloppen. Een bedrijf, een zaak moet stevige fundamenten, een performante structuur en vooral sterke producten of diensten hebben om te “futureproof" en "sustainable" te zijn. 

 

Hoe  steviger de marktpositie, hoe meer of hoe groter het fundament, hoe meer kans dat een bedrijf relevant blijft in de toekomst. 

Marketing en strategisch “marketing thinking”

Strategisch “marketing thinking”is meer dan ooit de “motor” van elk bedrijf om dagdagelijks op die 1001 vragen antwoorden en oplossingen te vinden. Het “marketingdenken” focust zich eerst op productstrategie, prijsstrategie, distributiestrategie, salesstrategie, marcomstrategie  …  en pas in een 2de fase op de uitvoering. 

Strategiek is inzetbaar als vaste strateeg binnen uw bedrijf met focus op marketing (inclusief marcom), sales & accountmanagement,  innovatie en business development. 

Hiervoor werken we samen met de CEO, Algemeen Directeur, zaakvoerder en geven we mee richting aan de personen -als die er zijn-  die in het bedrijf reeds uitvoerend op marketing, communicatie, sales en accountmanagement actief zijn. 

Multinationals hebben diverse specialisten in dienst en werken ook samen met diverse externe experten & bureaus. Iedereen heeft op vandaag die expertise en ervaring nodig. Alleen …. een KMO heeft noch het budget, noch de structuur om die vele specialisten in dienst te nemen en om permanent een beroep te doen op experten & consultants.

Zoals een bedrijf zich laat bijstaan door een advocaat of law office voor alle juridische zaken, door een boekhouder of accountant voor boekhouding & fiscaliteit, door een sociaal secretariaat voor sociale wetgeving, loonberekening & HR, staat Strategiek een bedrijf, een ondernemer bij op het vlak van strategisch marketing management en business development.

Meer omzet mét marge die resulteert in winst.

Toegevoegde waarde.

Efficiënt, strategisch en tactisch denken en werken.

Slim groeien.

Innovatie, innovatie en innovatie. Brede focus.

Continuïteit 

Duurzaam, future proof en mensgericht ondernemen.

 

 

Waarom samenwerken ? 

Strategiek als vaste partner.

Wat vinden wij voor ieder bedrijf belangrijk ?

Betaalbaar voor iedereen ! 

Voor onze diensten betaalt u minder dan 1 ervaren specialist op uw pay rol ! En je krijgt niet de expertise, know how en ervaring van 1 specialist voor die prijs maar van meerdere specialisten. 

bottom of page