top of page

Hoe kan ik groeien : De klant en niemand anders dan de klant !

  • Foto van schrijver: Alex Leupe
    Alex Leupe
  • 17 jan
  • 1 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 1 apr




➡️ TIP: "Wij zijn klantvriendelijk". Als je die vraag stelt aan iedere zelfstandige, ondernemer, bedrijfsleider, CEO ... dan is dit het antwoord dat je gegarandeerd krijgt. Maar, is dit wel zo ? In zeer veel gevallen "niet" !


Je kan je bedrijf enkel maar doen groeien als je de klant écht centraal stelt. En dit is niet alleen iets voor de verkopers of accountmanagers in je bedrijf. Nee, dit is ook iets voor de receptioniste, onthaalbediende, de medewerker(s) van de boekhouding, de magazijnier,de .... . Velen zeggen wel dat ze aandacht hebben voor de klant, dat ze klantgericht werken maar in de praktijk merk je, merkt de klant daar soms (veel te) weinig om niet te zeggen niets van. Als bedrijfsleider, ondernemer, ... moet je zorgen dat iedere beslissing die je neemt goed is voor de klant.


CRM (customer relationship mamangement) is bij teveel bedrijven, KMO's teveel of louter iets van een softwareapplicatie en input van gegevens en contact/offerte/bestelhistorieken in een database en opvolging die er al dan niet is.


Wil jij je klanten, ex-klanten, prospects, leads, ... voortaan op een strategische of tactische manier benaderen en/of behandelen ? Maar je weet niet hoe dit moet doen of het best doet ? Laat ons eens afspreken. STRATEGIEK






bottom of page