top of page

Een (merk)naam veranderen : ja, nee, ... waarom ? hoe ?

  • Foto van schrijver: Alex Leupe
    Alex Leupe
  • 30 mrt
  • 1 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 1 apr





➡️ TIP : Laat een "branding" of "rebranding" nooit het resultaat zijn louter van een creatief idee, een creatief proces of brainstorming.
Een (nieuwe) merknaam kiezen moet altijd vooraf gegaan worden of moet het resultaat zijn van een uitgekiende en wel doordachte marketing & business strategie & oefening.
Een prachtig voorbeeld "hoe het moet" is de nieuwe naam voor CKV bank uit Waregem : Bank B.

Denk je ook aan een "rebranding" ? Zoek je een (nieuwe) (merk)naam ? Dan moet er eerst huiswerk gemaakt worden voor dat je naar een creative of branding agency stapt.
En vergeet ook niet te controleren of de URL's nog beschikbaar zijn en de naam ook nog kan geregistreerd worden als "woordmerk" en/of "beeldmerk".
Denk je aan een rebranding ? Of wil je een merknaam voor je nieuwe activiteit, product(en), .... ? Voor dat je naar een branding of creative agency stapt, laat ons eerst het (interne) huiswerk maken. Laat ons eens afspreken. STRATEGIEK


 
 
bottom of page